Mitt år som gått!

Nu har det gått ett år igen! ojojoj massa har hänt under mitt gångna år, så nu kommer en nyårkaramell med lite bilder från mitt år som gått:

 Förra årets Nyårsafton firades i vårt hem med god mat och gott sällskap, därför bilr det en favorit i repris nu på söndag och alla är välkomna hit igen.

 Lite fyllesnack på balkongen på Starshine hann vi med för ett år sedan. Sannas 21 årsdag, om en vecka är det dags att fira hennes 22 årsdag, det lär ju bli massa fyllesnack denna gången med :)

 Uppe i Örebro blev det dags för nollning och massa aktiviteter, denna terminen ställde jag upp som fadder för Kulinfo.

 Vårterminen 06 bjöd på massa fest med Italienarna, Alberto och Alessandra.

 Mitt under vårens uppsatsskrivning passade jag på att fylla år, 21 årsfesten blev ett lyckat fylleslag ute i en stuga i Ystadsskogar.

 Som nybliven 21-åring och med inspiration från ex-sambon Lina så klipptes det långa håret av. Saxen hamnade i håret vid upprepade tillfällen resten av året.
 Som avslutning på filmvetenskapen gjorde vi en kortfilm, där Krister fick stå ut med att testa lite cross dressing.

 Efter en flytt från Brickebacken till Studentgatan och ett avklarat år i Örebro så drog jag o Stina till Hultan, och där fick jag uppleva mitt första festivalsvineri.

 Under våren blev jag "moster" till min kusin Sussies söte son Dominic.

             

Under sommaren blev det massa öl på balkongen, solande på playan i Ystad, tjuvtältande i vid Snogeholmssjön, kräftskiva på Malmöfestivalen och firande av mammas födelsedag på krogen (Jag och mammas pojkvän Janne är det på bilden)

 Jag och Ems gjorde en resa tillbaka i tiden och brottades med dinos.



 Innan höstterminens start blev det en tur över Öresundsbron för att fylla på spritlagret tillsammans med min blivande sambo Emilie. Vi kunde inte köpa så mycket för vi hittade inte priserna, förrän denna skylten hintade om var vi skulle börja leta!

 Sommaren avslutades med åter ett hårklipp, där Linda fick testa sina talanger som blivande hårfrisörska.


  Höstterminen startade med nollningen där jag denna gången drog på mig Lupps gröna färger och lärde känna massa nytt underbart folk. Bilden är tagen på första fadderfesten och jag har dragit ut en skåning jag hittade vid namn Fia, inte kunde jag ana att jag och Fia skulle återfinna varandra nån månad senare på spexet!!
 Så här kul var det på upptakthelgen där jag lärde känna massa folk, däribland Fia som jag redan varit fadder åt! Efter upptaktshelgen så har festerna avlöst varandra på spexet och jag har till och med varit toastmaster på vår senaste julfest. eller inte jag, men elsa var... :)

  En liten utlandsresa blev det genom en Finlandskryssning med gänget för att fira Dragans födelsedag.

 torsdagen den 9 november föddes mina syskonbarn Clara och Oscar. Efter att Jenny berättade om den jobbiga utdragna förlossningen så blev jag bestämd på att vänta till jag är i alla fall 30 innna jag ger mig på att klämma ut några ungar.

Jag har även:
Börjat jobba på Mcd igen trotts att jag lovat mig själv att det aldrig mer skulle ske
Varit på Sälenweekend
Åkt på galapremiären av Wallanderfilmen Hemligheten i sthlm
Varit på Liseberg med Mamms o Anna
Varit sambo med Lina och sen med Emilie
Funnit kärleken i korta relationer
Flera av mina vänner hemifrån har blivit sambos. Sanna och Özkan flyttade ihop i Simrishamn, Johanna flyttade upp till sin Alexander i Karlskrona och Lissan flyttade in till Dan på samma gata som mamma bor, i huset brevid Dan och Lissan flyttade Sofie och Abbe in. Linda har inte blivit sambo, än, men hon fann kärleken på Kulla, av alla ställen. :) Och emsan och jag var ju sambos :)


Mycket var det, och mycket som jga glömt. Tänk så mycket som kommer ske nästa år. Det nya året börjar nästa vecka, och frågorna inför 2007 är:

Kommer alla samborelationer hålla?
Vem kommer skaffa barn?
Kommer Emilie åka till Irland?
Var kommer jag bo efter sommaren?


Inplanerade event är:
Premiären för spexet
Spex-Sm
Mammas 50-årsfirande
Claras och Oscars dop

Fredagskvällen fortsätter hemma hos Janne där vi ska äta vildsvin, sen blir det troligtvis en liten runda på krogen, men inte med så mkt alkohol, måste ju spara mig till på söndag.


Kommentarer
Postat av: fia

låter ju kalas det...e nog mest spänd på alla intriger som kommer uppenbara sig över året.Lite action i tillvaron...haha!

2007-01-05 @ 15:33:15
Postat av: ems

Tänk så mycket vi varit med om och så fort de har gått :) Känner ju nästan fortfarande av fyllevurpan efter din 21 årsfest... För att inte tala om dagen efter. :P ...Och min helg uppe hos dej på brickebacken som varade i en månad och räddade mitt liv. :) Jag ser fram emot ett lika händelsefullt år i år och förväntar mej ett englandsbesök av dej i sommar (en helg går bra men jobba där i två månader är mycket mycket bättre). Saknar dej jättemycket redan. Ta hand om dej uppe i Örebro. Älskar dej!

2007-01-10 @ 10:25:02
Postat av: Ex-sambon Lina

Gosh... Vilket år! Och jag är minst sagt lycklig över att ha fått ta del av ditt 2006... Väntar spänt på vad som kommer under 2007! Älskar daj massa!!

2007-01-14 @ 12:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback