marvelous night for a moondance

Denna dagen började inte underbart kan jag säga. Efter gårdagens spexfest låg jag inne med en riktigt jävla sugisbakfylla. Smart som jag var när jag traskade hem igår vid 5 på morrongen ringde jag mamseluskan och bad henne väcka mig 9.45 idag för jag skulle vara i lokalen och städa kl 10.00. 11.45 ringer mammsen väldigt yrvaken och meddelar mig att klockan är 10.45, en minut senare kommer hon på att klockan inte alls är 10.45 utan hon är 11.45 alltså två timmat efter det att jag borde gått upp.....oh-oh...summan av kardemumman var att jag missade hela städningen och gick upp ur sängen med massa skuldskänslor, dock kan jag inte förneka att det var skönt att sova två timmar mer än vad jag skulle! men dock så var där personer som vaknade i tid och fick städa, stackarna...

Sen blev det dansrep, underbart. Även om jag snubblade fram hälften av stegen delvis på grund av fyllan som fortfarande satt kvar och delvis på grund ac ringrostigheten så avr det otroligt kul! fan va kul det var!

Den blev det top model tittande och gos med mannen i mitt liv, min lilla Chilly, han fick fikon o sallad och han såg riktigt glad ut när han tuggade i sig det! Lille gubben ska bli passad av tant Åsa undertiden jag åker hem till skåne. Eftersom Chilly blir psykiskt stressad av Prince som gör sitt bästa för att psyka ut honom, så bestämde jag mig för att Chilly kommer må bättre av att fira jul med Åsa än stora stygga Princen, men jag kommer sakna det lilla odjuret.

Vid 19 traskade jag iväg till Carro, där jag firade hennes födelsedag med Tomas, Jossan och Stina! underbart att umgås med min små stjärnor igen! sen gick vi till Stinas korridor där jultemat  var ett faktum! Lussebullar, knäck o glögg gör alla människor glada. Och Chrilles rökmaskin är ju som grädden på moset! Kvällen avslutades med Kåren, kändes som flera liv sen jag var där senast men endå som hemma!

Nu sitter jag hemma o ska varva ner så jag kan somna, imorron blir det provföreställning med spexet och i övermorron ska jag banne mig hem till kära skåneland och de öppna landskapen, för visst är de lite närmre till himlen från Österlen ;)

Nu avslutar jag med några väl valda ord från vår gode vän Van Morrison som vet hur man lägger fram ett och annat:

"....And when you come my heart will be waiting
To make sure that youre never alone
There and then all my dreams will come true, dear
There and then I will make you my own
And every time I touch you, you just tremble inside
And I know how much you want me that you cant hide

Can I just have one a more moondance with you, my love..."


vilken ljuvlig sång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback