dan före dan före dopparedan

nu har jag varit hemma i 4 dagar, och det känns som att jag varit hemma i en hel evighet, örebro suddas nästan ut ur minnet och käns avlägset, men det kommer det inte göra l'nge till för snart måstejag ta tag i pluggandet på allvar.

Igår kom Linda på besök och vi gjorde julgodis och tittade på Lady in the water. Dock gick jag o la mig efter halva filmen för fy i tusan vad kass den var. Se den inte är mitt råd, då finns det så mycket bättre man kan titta på.

Igår på dagen var vi och tittade på de nya beeeebisarna. så söta, så lugna! eller Oscar var lite mammig av sig medans Clara är lite mer självständig. That's my girl. Och sötlöken Oscar pruttade massa och log stort åt mig. De var 6 veckor gamla igår. Det kommer bli två små charmtroll.

Snart ska jag, mamma och Linda bege oss till Malmö för att trängas och slåss med alla andra galningar som inte heller hunnitköpa alla sina julklappar i tid. Kul ska det bli. Jag tror detta är den enda dagen på året som jag blir irriterad eller ens bryr mig om någon skulle tränga sig i kön, sno min parkeingsplats eller ta den sista varan av just det jag ville ha. Alla andra dagar på året kan jag låta folk bete sig precis som de vill, utan att protestera, jag skulle inte ens lägga energi på att be dem ställa sig längst bak, förkalra att jag precis skulle parkera där eller att säga ursäkta men den där varan var min, allt är fine då. Meeeen en dag som denna då kan även jag brusa upp när någon beter sig opassande. Då i förebyggande syfte vilar jag nu upp min själ och vässar mina armbågar. Men sen har jag ju inte Anna med mig heller, för om Anna är med så behöver jag inte säga åt folk hur man uppför sig för det gör hon så bra. :) Senast i Tisdags blev det ett mindre tjafs om en parkeringsplats där både Anna och den andra föraren var säkra på att de hade kommit till platsen först, följt av en lång diskussion mellan mig o Anna huruvida man ska säga till folk som tar parkeringsplatser eller inte. Medans jag tycker att "pick your fights" är väldigt bra då det räcker att bråka om de väsentliga sakerna så lutar Anna mer åt att säga till så fort hon tycker att något är fel. Ingen har fel, ingen har rätt, vi har bara olika sätt att ta itu med problem som dyker upp.  Om jag skulle gått och påpekat allt jag tycker är fel så hade jga blivit galen i huvudet, om anna inte hade påpekat de hon tycker är fel så hade hon blivit galen. Eller så är vi båda galna, vi är ju trotts allt Christensens....

God jul på er, snart kommer tomten. Ho ho ho.

"Walk through life with your eyes wide open"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback